Săptămâna de conștientizare a fraudei 2019

  • întoarce-te
  • Blog
  • Latest

15 November 2019

scris de
Marta Alvarez

Săptămâna aceasta este Săptămâna Internațională de Conștientizare a Fraudelor și dorim să profităm de această ocazie pentru a ne informa clienții.

P
otrivit Action Fraud, Centrul Național de Raportare a Fraudelor și a Cyber ​​Crime din Marea Britanie, cât mai multe din patru întreprinderi mici cad victime ale fraudei, ceea ce duce la o pierdere estimată de 18,9 miliarde lire sterline pentru IMM-urile din Marea Britanie. Este o cifră uluitoare și în funcție de amploarea pierderilor este potențial catastrofală pentru întreprinderile mici.
Este clar că frauda reprezintă o amenințare din ce în ce mai mare pentru IMM-uri, de aceea dorim să evidențiem câteva informații utile și strategii de prevenire:
Modul de funcționare a fraudei online

Fraudei sunt furiosi. Ei găsesc în mod constant noi modalități de a comite fraude online și de a-și îmbunătăți tehnicile, prin scheme precum Phishing, Spoofing sau Ingineria Socială.

Ei pot face acest lucru prin locuri precum rețeaua întunecată – un colț al internetului unde infractorii pot interacționa fără a fi urmăriți. Acesta este locul în care fraudatorii cumpără și vând date și împărtășesc informații despre cum să facă despre comiterea fraudei, ce instrumente să utilizeze etc.

Prevenirea fraudei

Nu aveți încredere în străini: Fraudorii se prefac adesea ca fiind o persoană dintr-o profesie de încredere, cum ar fi un polițist, un strângător de fonduri de caritate sau un angajat la banca dvs. Acești oameni nu vă vor solicita niciodată informații sensibile, cum ar fi parolele, așa că, dacă o fac, fiți bănuitori.

Mențineți-vă tehnologia la zi: calculatoarele sunt o țintă populară pentru fraudatori. Escrocii pot crea site-uri web care conțin coduri și emailuri dăunătoare cu viruși atașați în încercarea de a fura detalii importante. Descărcarea celui mai recent software antivirus și utilizarea unui sistem de operare actualizat va preveni majoritatea acestor atacuri.

Cereri de mutare a banilor: O organizație autentică nu vă va contacta niciodată fara motiv pentru a vă cere parola completă sau pentru a muta bani într-un alt cont. Dă-ți numai detaliile personale sau financiare pentru a utiliza un serviciu pe care ți-ai dat consimțământul, în care ai încredere și de la care aștepți să fii contactat.

Plată în avans: De obicei, fraudatorii își doresc rapid banii, astfel încât să poată face o ieșire rapidă. Un mod în care fac acest lucru este prin a cere oamenilor bani în avans. Dacă cineva sună dornic de plată, luați în considerare dacă sunt reale.

Parole: este o practică bună să folosești parole diferite de fiecare dată când creezi un cont online. Folosirea unei singure parole înseamnă că, dacă un fraudator cracă un cont, acesta poate avea acces la lot. Dacă aveți probleme să vă amintiți parolele, utilizați un instrument de gestionare a parolei ca Lastpass.

E-mailuri nesolicitate: dați clic pe linkuri sau deschideți atașamente de la expeditorii de încredere.

Wi-Fi securizat: verificați dacă rețeaua pe care o utilizați este sigură înainte de a efectua tranzacții financiare.

Ce trebuie să faceți dacă sunteti victima a fraudei:

Raportează-l la Anti frauda
Contactați-ne la [email protected]

acțiune