Plata catre furnizori: Steaguri roșii

  • întoarce-te
  • Blog
  • Latest

31 January 2020

scris de
Marta Alvarez

Global Marketing Executive

A fi o afacere internațională sau globală are multe avantaje: ești capabil să obții cele mai bune produse la prețuri de multe ori mai bune, să ai clienți diversi și să ai acces la cel mai bun bazin de talente atunci când recrutezi în întreaga lume.

P
e de altă parte, relațiile cu persoane pe care nu le-ați întâlnit personal sau cu care comunicați mai ales prin e-mail, prezintă riscuri suplimentare. Aceste riscuri pot fi atenuate pentru a vă asigura că vă protejați afacerea.

Observăm un număr din ce în ce mai mare de cazuri în care e-mailurile de afaceri au fost compromise pe una sau ambele părți ale relației de afaceri. Acest lucru le permite impostorilor să obțină toate informațiile de care au nevoie pentru a preda un cumpărător, un furnizor sau ambele părți în unele cazuri.

Ce poti face?

Există câteva steaguri roșii care trebuie să fie atent atunci când plătiți un furnizor sau un beneficiar pentru prima dată. Acest lucru se aplică și în situațiile în care există o schimbare bruscă a detaliilor bancare ale unui beneficiar existent.

Fiecare steag roșu necesită investigații și clarificări suplimentare. Cea mai bună acțiune este de a contacta furnizorul prin intermediul telefonului printr-un număr de telefon verificat independent pentru a verifica detaliile în cauză.

Steaguri rosii:

– Furnizorul și banca furnizorului sunt situate în diferite țări.
– Numele contului bancar nu se potrivește cu numele furnizorului dvs.
– Furnizorul vă contactează de la o adresă de e-mail neașteptată sau printr-un canal neașteptat.
– O schimbare bruscă, de ultimă oră, a detaliilor contului bancar.
– Furnizorul aplică presiuni nejustificate pentru a trimite plata.

Este recomandabil să investigați și să clarificați toate problemele înainte de a efectua o plată. Vă rugăm să raportați orice suspiciune de tentativă de fraudă la adresa fraud@ebury.com

acțiune